AGU

AGU: de pioniers van de Boekelermeer

Het hart van ons bedrijf is logistiek: daarvoor is de Boekelermeer perfect

Toen de eigenaren van AGU in 1994 hoorden van de plannen om de aftakking van de A9 te realiseren, was de interesse gelijk gewekt. ‘Als dat doorgaat is het de perfecte locatie voor ons’. En dat bleek. In ‘95 was het zover: AGU startte met de nieuwbouw van hun pand aan de Koraalstraat en een jaar later waren zij als een van de eersten up-and-running op de Boekelermeer. De aftakking liet nog een paar jaar op zich wachten, maar toen die er eenmaal was, zat AGU letterlijk aan de op- en afrit naar de snelweg. Die toegankelijkheid was én is ontzettend belangrijk voor AGU, want het hart van ons bedrijf is logistiek, vertelt Bjorn Jeurissen, CEO van AGU.

‘AGU bestaat uit 2 hoofdtakken. De eerste is kleding, waarbij we zelf textiel maken en de andere belangrijke tak is groothandel. We hebben hier een centraal magazijn met tienduizenden artikelen die we op dag-basis verzenden. Goede bereikbaarheid is dan ook essentieel voor onze bedrijfsvoering. Dat maakt deze locatie zo aantrekkelijk. Het contrast met 1996 is wel enorm: toen keken we nog uit over het boerenland en was er maar 1 toegangsweg. Nu is het één en al bedrijvigheid, kijken we uit op het AZ Stadium, de fly-over en is de Boekelermeer uitgegroeid tot een hoogwaardig bedrijventerrein mét bijzonder veel aandacht voor de bereikbaarheid, ook op de fiets. Mooi voor AGU en onze medewerkers, want ‘fietsen zit in ons hart’ en veel mensen komen op de fiets naar hun werk. Dan is het fijn dat dit goed georganiseerd is. Het woon-werk verkeer is hier gewoon heel goed, er zijn nauwelijks files en natuurlijk ben je met de nieuwste e-bikes 4 keer zo snel op je werk’.

Veranderende fietsmarkt vol kansen
Om autoriteit op de fietsmarkt te blijven zijn we continu bezig om onze producten en diensten te vernieuwen. Want een ding is duidelijk: mobiliteit als thema wordt steeds belangrijker. In Nederland én de wereld. Nederland loopt daarin echt voorop. De hele markt gaat de komende jaren radicaal veranderen, waarbij de fiets écht een vervanger gaat worden voor de auto. Steden als Parijs, New York, Mexico en Amsterdam gaan miljarden investeren om het fietsgebruik te stimuleren. In die veranderende markt, ontwikkelen wij mee en zien wij enorm veel kansen. Daar kunnen we met onze producten goed op inspelen, want ons doel is ervoor zorgen dat je 365 dagen per jaar kunt fietsen in weer en wind, comfortabel, veilig én natuurlijk modieus. Onze huidige locatie biedt gelukkig nog voldoende mogelijkheden en ruimte voor uitbreiding, mocht dat wenselijk zijn in de toekomst, aldus Bjorn Jeurissen.